المدرب: د. ليث العلمي (مدرب خارجي)
:Course Overview
Every organization has a businessphilosophy that guides the way they conduct themselves. When a business philosophy places their customer at the center of their operations it is said to be customer centric
For an organization committed to customer centricity, customer satisfaction isn’t just another shoptalk that businesses engage in to remain in trend. Organizations following customer centricity religiously keep customers in focus while taking and implementing any decision
The management consciously ensures that every decision implemented within the organization prioritizes customers and creates value for customers. The Spirit of customer centricity lies in ensuring the best possible customer experience and it acts as a guiding force for every element in the organization
The training program will convert employees into active members striving to cultivate customer centric culture. The program will help participants understand the latest trends, tactics and strategies needed to create sustainable value for customers
:Course Objectives
:On successful completion of the Customer Centricity Training Program, participants shall be able to
Enhance customer satisfaction by creating a personalized experience for customers
Design customer-centric programs that will help in gaining a competitive advantage in the market
Align products and processes to customer needs and enhance the customer journey
Increase customer retention through better customer-centric programs and thus cutting customer acquisition costs
Acquire knowledge of latest practices and applications used for the purpose of customer centricity
Training Methodology
Interactive sessions
Case studies
Problem solving exercises
Group Discussions
Presentation
Organization Benefits
:Participants upon successful completion of Customer Centricity course, shall benefit their organization in the following manner
Bring together an efficient workforce dedicated to working towards customer centricity
Develop acumen necessary for timely recognizing customer needs and expectations
Efficiently design the experience for relevant customers
Strive to deliver best experience at minimum cost
Develop a healthy environment within the organization focused on sustainable competitiveness
Create differentiation among peers through enhanced customer centric strategies
Proactively engage with customers and thus ensuring better customer retention
Understand risks of disregarding customer centricity
?Who should attend
Marketing heads-
Customer Service Professionals-
Customer relationship heads-
Sales professionals, salesperson-
Start-up founders, entrepreneurs-
Course Content
Module 1: Understanding Customer Centricity
Interrelatedness between customer service, customer experience and customer centricity
Product centricity vs. customer centricity
Delivering on customer centricity
Customer centric data model
Developing customer centric culture
Challenges and difficulties encountered in becoming customer centric organization
Module 2: Comprehending Customer Needs and Expectations
Product proliferation
Customer perception analysis
Customer behavior
Customer expectation of service
Meeting diverse customer needs
Module 3: Customer Lifetime Value
Customer profitability and lifetime value
CLV model: Pareto model, etc.
Module 4: Customer Relationship Management
Internal and external relationship
Transactional approach vs. relationship approach
Customer profile analysis
Module 5: Developing Competitive Advantage
Creating economic value
Creating superior value
Customer value creation
Module 6: Developing Customer-centric Strategy
Customer value proposition
Problem-solving approach
Customer-centric selling
عدد الساعات : 12 ساعة تدريبية .
تاريخ الانعقاد : يوم الاحدالى الاربعاء الموافق 21- 24 /07/2024
وقت الانعقاد : 17:30 :– 20:30 مساءا
مكان الانعقاد : زووم
الرسوم: ( 130$) للمشارك الواحد من المؤسسات الأعضاء، و ( 150$) للمشارك الواحد من المؤسسات غير الأعضاء
معلومات عن المدرب:
ليث توفيق العلمي هو خبير إداري، مستشار تدريب ومدرب دولي معتمد ومقيم في التميز المؤسسي، بخبرة عملية وادارية متنوعة تتجاوز اثنان وعشرون عامًا في تطوير المبيعات وخدمة العملاء وتجارب المتعاملين وبناء القدرات التنظيمية وتطوير الإدارة التنفيذية.
حاصل على شهادة بكالوريوس علوم الكمبيوتر(هندسة البرمجيات) من جامعة الأميرة سمية للتكنولوجيا (PSUT), و يعمل كمستشار اداري لعدة شركات ومؤسسات في الاردن وكمدرب محترف مستقل لعدة مراكز ومعاهد تدريبية واستشارية وكمقيم مستقل في التميز المؤسسي لدى مركز الملك عبداالله الثاني للتميز .
بالإضافة إلى ذلك يحمل السيد العلمي عدة شهادات مهنية دولية احترافية من المعاهد الرائدة في مجالات التدريب والمبيعات وإدارة خدمة العملاء : مدرب محترف دولي معتمد (CIPT) من معهد الاعتماد الامريكي(ACI) ، ومدرب محترف معتمد (CPT) من اتحاد المدربين العرب (ATU) ومن الرابطة الدولية لتنمية الأشخاص والأداء ، (IAPPD) ، مخطط استراتيجي معتمد (CSP) من معهد مستشاري الاعمال(ICBC) ،مدير مبيعات دولي معتمد (CISM) من معهد الاعتماد الامريكي (ACI) ، مدير تسويق معتمد (CMM) من معهد الاعتماد الامريكي (ACI) وممثل معتمد لمركز الاتصال الدولي (CICCR) من معهد مستشار ي الأعمال – (ICBC) ، ومحترف دولي معتمد لخدمة العملاء (CICSP) من معهد الاعتماد الامريكي(ACI)- ، خبير مبيعات معتمد (CSE) من الرابطة الدولية لتنمية الأشخاص والأداء (IAPPD)-المملكة المتحدة ، خبير معتمد في خدمة العملاء (CCSE) من الرابطة الدولية لتنمية الأشخاص و الأداء (IAPPD) المملكة المتحدة ، مدير تدريب محترف دولي معتمد (CIPTM) من معهد الاعتماد الامريكي(ACI) ، محترف تعلم وتطوير دولي معتمد(CILDP) من معهد الاعتماد الامريكي(ACI) ، مدير تعلم وتطوير دولي معتمد(CILDM) من معهد الاعتماد الامريكي(ACI) ومقيم مؤسسي معتمد من المؤسسة الاوروبية لادارة الجودة EFQM
شارك وألقى العديد من ورش العمل لتدريب المهارات الشخصية محلياً وإقليمياً، وتنبع نقاط قوته من خلفيته المهنية وقدرته الفعالة على التعامل مع جميع أنواع الشخصيات. يعمل حاليًا كمدرب مستقل وميسّر.